Intervju Engla, en av Sveriges första och största modebloggare

Engla Pettersson är en av Sveriges första och största modebloggare. 2008 vann Engla priset som årets veteran på Blog awards. Engla är 28 år har tillsammans med sin make Robin dottern Jolie 3 år. Engla och Robin väntar nu tvillingar.


Du har en fantastisk blogg med många trogna läsare. Hur länge har du hållit på att blogga?

Jag har bloggat sen 2005.

 

Hur kommer det sig att du började blogga? Var fick du din inspiration ifrån?

Jag började när det knappt fanns några bloggar. Jag ville ha en egen sida där jag skrev lite dagbok blandat med mode och kändisar.

 

Har ditt sätt att blogga förändrats genom åren? Hur?

Ja jag var väldigt personlig innan jag förstod hur många som verkligen följde min blogg. Idag är jag personlig men inte så privat och jag väger mina ord mer. Dessutom skriver jag nu om vardagen med min familj, inredning, mode, inspiration, barnkläder mm.

 

Var kommer ditt modeintresse ifrån?

Jag har alltid varit intresserad av snygga kläder, sedan jag var liten.

 

Vad är dina bästa modetips för sommaren för stor och liten?

Sköna maxiklänningar, tubklänningar med etnomönster, massa accessoarer som guldarmband och stora örhängen. Älskar den bohochicastilen som är lätt och billig att anamma. För de små gillar jag luftiga klänningar, shorts och söta linnen med detaljer.

 

Vad är dina bästa tips för lediga dagar med familjen i sommar?

Ta tillvara på dagarna tillsammans. Gör saker som får er att må bra. Skiner solen, strunta i dammsugningen och ha en picknick ute. Vare sig det är i egna trädgården eller om ni åker iväg till nån mysig plats.

 

Vart går din drömresa?

Jag vill åka till NY en gång till, men med familjen vill jag upleva Thailand.

 

Ni väntar nu tvillingar, grattis. Hur ser tiden ut fram till nedkomsten? Blir det en lång ledig sommar? Vi kommer ha ca 6 veckors semester men som egen företagare måste jag ju jobba ändå :-)

 

Vill ni följa Englas blogg hittar ni den här: www.englasshowroom.com.

 

Av: Camilla Runberg

 

 


Engla med dottern Jolie.

Kommentarer
Postat av: Emma

vad fint =)

2010-06-08 @ 15:48:28
URL: http://emmasform.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0