Inköpsresa till Paris - Spring Summer 2012



Idag är bär det av till Paris. Det är planering och inköp inför våren och sommaren 2012 som startar. De flesta varumärken har nu fullt upp med att leverera årets vår- och sommarkollektion till butikerna, samtidigt ska de sälja in höst/vinterkollektionerna 2011/2012 och påbörja skapandet av vår/sommarkollektionerna inför 2012. PremièreVision som jag ska besöka är en av världens största tygmässor med över 700 utställare.




Jag smygstartade planeringen av vår/sommar 2012 redan förra veckan med en nordisk tygmässa och nu är det dags att besöka den underbara staden Paris. Jag har planerat in en dags inköp och en inspirationsdag på stan. På stan har de flesta butikerna laddat då det kommer inköpare från hela världen dessa dagar till Paris. Alla stora märken är självklart representerade och reavarorna är bortsorterade och butikerna enligt uppgift fulla med vårens kollektioner.






Fendi SS 2011

En av de första butikerna jag kommer att besöka är Colette. Alltid lika inspirerande och man får ett enormt shoppingsug. Då det bara är exklusiva märken är det dock ingen riska att det blir särskilt många påsar härifrån. Besök gärna www.colette.fr, de har en superfin nätsatsning också.

Kommentarer
Postat av: Lotta Lundstedt

Vad rolig dina poster verkar vara! kommer med all säkerhet att läsa dina poster igen! =P Ha en spännande dag :)

2011-02-22 @ 01:24:47
URL: http://jade.se/reseguide

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0