Höstens skönhetstips av Alexandra Olsson - Agent Bauer


Damernas Värld - Makeup Alexandra Olsson, Agent Bauer

Alexandra Olsson arbetar som hår och make-up artist på Agent Bauer. Alexandra har arbetat för alla de stora modemagasinen och för många varumärken. Alexandra har bla arbetat för Cafe, Cosmopolitan, Costume, Damernas Värld, Danska Bazaar, Dv Mode, Dv Man, Glamour, M magazine, Plaza kvinna, House of Dagmar, Indiska, Oriflame och Peak Performance. Att lägga makeup och fixa hår på fotomodeller och kändisar är Alexandras vardag. Alexandra lever tillsammans med sambo och sin treåriga son söder om Stockholm.

Vad är skönhet för dig?
Oj, svår fråga, skönhet kan va mycket, jag gillar människor med en personlig stil.

Vad är dina bästa hudvårdsknep?
Det finns tyvärr inget enkelt knep, jag går regelbundet på ansiktbehandling o använder bra produkter som är utprovade för min hudtyp.




Hur får vi tillräckligt med fukt?
Det är viktigt att återfukta från insidan, drick mycket vatten.


Plaza Kvinna - Hår och Makeup Alexandra Olsson Agent Bauer

Hur ser höstens finaste makeup ut?
Felfri hy, sotade ögon o fint formade ögonbryn.

Vad är serum bra för?

Det finns så många olika serum för olika behov så det går inte att ge ett enkelt svar på den frågan.

Har du något tips på bästa mascaran?
Återigen, det är svårt att säga, det beror på vad du har för utgångsläge på dina fransar o vad du vill ha för resultat, men den senaste volymmascaran jag provade var från Laura Mercier o den var toppen, separerar o ger mycket volym.


Åhlens - Hår och makeup Alexandra Olsson Agent Bauer

Hur ser höstens hårtrender ut?
Det finns så många att man kommer undan med vad som helst känns det som, men jag gillar blanka, friska fönade hår nu, och hästsvans i alla former, speciellt låga med snedbena känns fräscht.

Vilka vårdande produkter ska vi satsa på?
Investera i en bra hårinpackning.

Har du några stylingfavoriter?
Jag gillar Redkens produkter, de har ett stort utval av stylingprodukter för alla hårtyper.

Av:Camilla Runberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0