Yasuragi Kids Hasseludden

På sommaren har det japanska badet Yasuragi även öppet för barn. Yasuragi kids slår då upp dörrarna för barnfamiljen och programmet ändras för att passa såväl liten som stor. Jag och Anna åkte dit med min syster och hennes dotter på midsommardagen och sov över. Vi hade det verkligen supermysigt. Efter det att vi hade checkat in gick barnen Samurajstigen. Anna var något stor för den delen men tyckte ändå att det var kul att gå med sin yngre kusin. Efter det fick vi instruktion om hur man badar på ett japanskt bad innan det vardags för att hoppa in i badutrymmena. Utomhus har Yasuragi härliga varma källor och inomhus finns enorm pool.
 
Innan middagen hann vi också med ett familjeyogapass. Vi åt middag i restaurang Tokyo och där hade restaurangen dukat upp en barnanpassad buffé med barnfavoriter blandat med japanskt. Jag åt bla en väldigt god sashimi och Anna valde spagetti och köttfärssås - väldigt japanskt mao. Båda jag och Anna är väldigt nöjda och kan verkligen rekommendera Yasuragi kids i sommar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0