Intervju Carina Berg



Bild veckorevyn.com

Carina Berg fick 2009 utnämningen årets kvinnnliga programledare - Kristallen. Carina är komiker och är känd profil från såväl radio som TV med en fantastisk personlighet. Carina fick 2009 även pris som Sveriges bäst klädda kvinna på Elle-galan. 2009 fick Carina sitt första barn tillsammans med Kristian Luuk.

Hur kom det sig att du började arbeta inom mediabranschen?
-Det var radion som lockade. Världens tuffaste kommunikationsmedium! Jag gick en radioproducentutbildning och började arbeta på morgonpasset i P3. Jag är ganska babblig o social av mig så det passade perfekt att sitta o intervjua folk morgon efter morgon.

Vilket är det roligaste jobbet du haft/gjort hittills? -Berg flyttar in. Det är det programmet jag kunnat vara mest "mig själv" i. Jag är dödsaglad över att vi får fortsätta med en tredje säsong nu i höst.

Förra året fick du pris som Sveriges bäst klädda kvinna av Elle. Grattis. Var får du din inspiration ifrån?
-Tack! Jag älskar att köpa tjocka modetidningar som jag sedan sitter o river, antecknar, kryssar o ritar i. Det blir som värsta klotterboken. Sedan när nästa tidning kommer slänger jag allt. Det är en mystisk liten hobby. Fast mysig. Man kan drömma lite om Balmain-jackor man aldrig kommer köpa och tjusiga klänningar man aldrig skulle få plats i.

Snart ska du börja jobba med TV4 och Berg flyttar in. Vad tycker du är fördelarna med att förena karriär och familjebildning?
-Jag vet inte riktigt om det finns några fördelar. Än så länge har jag inte provat på att göra både och. Men allt jag hör från vänner är att tiden inte räcker till så jag är lite rädd...

Hade du några gravidcravings?
-Nä. Fast en gång ville jag bita i tulpaner.

Vad är ditt bästa njutningstips när man är hemma och mammaledig?
-Njutning vet jag inte, men förutom att sova så tyckte jag att det var roligt att näthandla. Jag har aldrig brytt mig om eller sett fördelarna med att handla på internet förut, men nu när jag inte kom någon vart var det roligt. Böcker, skivor, barnsäng, kläder... Internet är vår framtid som Annika Lantz skulle sagt!

Av: Camilla Runberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0